Koncert „Lied i Mélodies française“


Ognjen Milivojša, bas bariton i Nevena Sovtić, klavir, će 20. jula u Kulturnoj stanici Svilara izvesti koncert „Lied i Mélodies française“ posvećen najvećim kompozitorima romantičarskog lida. Tačnije, koncert posvećen Šubertu, Šumanu i Volfu, kao i francuskoj pesmi iz postforeovskog vremena. Program je koncipiran u smenama lirske pesme i dramaturški bogatih balada nemačkog lida, a kao smiraj nastupiće ciklus pesama Žaka Ibera delikatnih zvučnih boja, sadržajno bogatog, ali dramaturški umerenog. Program će se završiti sa pesmom Kaddish na hebrejskom jeziku, ne toliko tipičnom za kompozitorski jezik Ravela, ali prepoznatilljivih impresionističkih elemenata.

Nevena Sovtić:

Rođena je u Novom Sadu, gde je završila diplomske i master studije klavira na Akademiji umetnosti u klasi prof. Iris Kobal. Tokom studija bila je stipendistkinja Ministarstva prosvete, „Fonda za mlade talente“ Ministarstva omladine i sporta, a dobitnica je i nagrade za sto najuspešnijih studenata završnih godina Republike Srbije „Eurobank školarina“. Radila je u MŠ „Isidor Bajić“ u Novom Sadu šest godina, a zatim je upisala i završila master studije interpretacije solo pesme (Liedbegleitung) na Visokoj školi za muziku u Detmoldu, Nemačka (Hochschule für Musik Detmold) u klasi prof. Manuela Langea. Na istoj akademiji je potom pet godina radila kao korepetitorka u klasama prof. Gerhild Romberger, prof. Markusa Kelera i Volfganga Timana, te u operskom studiju pri teatru u Detmoldu (Landestheater Detmold).

Sarađuje kao lid pijanistkinja sa sopranistkinjom Harlotom Henrikson (Švedska), baritonom Konstantinom Ingenpasom i mecosopranistkinjom Sarom Romberger (Nemačka), sopranistkinjom Radoslavom Vorgić Žuržovan i baritonom Ognjenom Milivojšom (Srbija/Nemačka), a nastupala je i sa renomiranim pevačima – Danijelom Beleom, Olijem Rasainenom i Julijom Špiz. Sa Sarom Romberger je osvojila drugu nagradu na takmičenju „GFF Interpretationswettbewerb – Lied Duo“ i bila nagrađena serijom koncerata i stipendijom. Učila je od vodećih pijanista današnjice u oblasti solo pesme: Manuela Langea, Ariberta Rajmana, Petera Krojca, Jan Filipa Šulca (Nemačka), Džulijusa Drejka (Velika Britanija), kao i pijaniste Kolina Stouna (Velika Britanija). Nastupala je kao solistkinja i lid pijanistkinja u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Italiji, Francuskoj, Nemačkoj i Austriji. Ostvarila je zvučne zapise za Radio Novi Sad i Radio Lippe (Nemačka). U slobodno vreme se bavi prevođenjem poezije sa nemačkog na srpski jezik. Trenutno je zaposlena kao docentkinja na predmetu Korepeticija na Katedri za klavir na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.

 

Ognjen Milivojša:

Rođen je 1991. u Novom Sadu, gde je i počeo svoje pevačko obrazovanje u MŠ „Isidor Bajić“ u klasi prof. Senke Nedeljković, potom sa prof. Majklom
Trimblom (Michael Trimble) (SAD) u privatnom studiju. Od 2018. do 2020. je studirao na muzičkoj akademiji u Detmoldu, u klasi KS Prof. Marija Cefirija (Mario Zeffiri). U svojstvu usavršavanja nemačkog lied-a, Ognjen je sarađivao sa prof. Manuel Langeom i prof. Peterom Krojcom (Peter Kreuz). Svoj solistički debi Ognjen je otpevao 2015. u operskoj produkciji festivala Operosa Montenegro, u ulozi Don Alfonsa u Mocartovoj operi „Cosi Fan Tutte“. 2017. i 2018. je učestvovao na IMVAJ operskom kursu u Izraelu, gde je igrao u operama Viva La Mamma (Mama Agata) i Slepi miš (Dr. Falke). 2018. je na Rheinsberg Kammeroper festivalu (Nemačka) je kao stipendista festivala nastupio u operi „Der Freischütz“ u ulozi Kaspara. Između 2020. i 2022. bio je član horske akademije pri Bečkoj državnoj operi (Wiener Staatsoper), gde je u okviru horskog ansambla nastupao u izvođenjima opera Carmen, Parsifal, Lohengrin, Simon Boccanegra, Nabucco, Entführung a.d. Serail, L’Orfeo, kao i u samostalnim
solističkim koncertima u organizaciji Chorakademie.

Od leta 2022. Ognjen je stalni član operskog hora u Landestheater Detmold (Nemačka), gde takođe nastupa kao solista (Zarecki u Evgenije Onjegin, Komisar u Madam Butterfly). Pored operskog repertoara, učestvovao je kao solista i u izvođenjima simfonijskih dela (Betovenova 9. Malerova 8. Simfonija, Mocartova Misa h mol), kao i u obilju nastupa kamernog karaktera (solo pesme nemačkih, engleskih, ruskih, francuskih i nordijskih kompozitora). Pored toga ima više od 10 godina iskustva u a-cappella horskom pevanju na međunarodnom nivou (rad u ansamblima poput World Youth Choir, Meesters en Gezellen, Estonian Philharmonic Chamber Choir, Utopia
and Reality Chamber Choir).

Program:

Franz Schubert (1797-1828)
Auf der Brück D. 853
Meeres Stille D. 216
Der Zwerg D. 771
Schwanengesang D. 947 Der Doppelgänger
Robert Schumann (1810-1856)
Belsazar, op. 57
Hugo Wolf (1860-1903) Mörike Lieder
Im Frühling
Feuerreiter
Jacques Ibert (1890-1962) Chansons de Don Quichotte
Chanson du départ de Don Quichotte
Chanson à Dulcinée
Chanson du Duc
Chanson de la mort de Don Quichotte
Maurice Ravel (1875-1937) Deux Mélodies hébraïques:
Kaddish
Ognjen Milivojša, bariton
Nevena Sovtić, klavir