Performativna instalacija 3000ms


Javno prikazivanje performativne instalacije 3000ms deo je doktorskog umetničkog projekta Raslojavanje percepcije – umetničko delo scenskog dizajna autorke Milice Stojšić, nastalo pod mentorstvom dr Romane Bošković Živanović.

Rad 3000ms će biti prikazan 10. aprila u Velikoj sali Kulturne stanice Svilara u Novom Sadu, i biće otvoren za publiku u periodu od 14 do 20 časova.

Zbog važećih ograničenja okupljanja broj posetilaca je ograničen. Neophodno je da se zainteresovani posetioci prijave na mejl [email protected] najkasnije do petka, 9. aprila u 12 sati, uz napomenu termina koji bi im odgovarao u subotu 10. aprila (14, 15, 16, 17, 18 ili 19 sati). Svi posetioci u obavezi su da nose zaštitne maske i drže distancu od minimum dva metra.

Rad istražuje doživljaj vremena u savremenom svetu, u kojem bivanje u sadašnjosti predstavlja nepotrebni višak – u pokušaju da maksimalno iskoristimo svaki trenutak dana, neprekidno žrtvujemo sadašnjost u želji da uspostavimo kontrolu nad neizvesnom budućnošću.

Vreme sata neprekidno briše i pokorava našu doživljenu sadašnjost, stvarajući neprekidni pritisak da se u 24 sata ili 7 dana nagura što više – doživljaja, obavljenih obaveza, rešenih problema, viđanja sa prijateljima i ljubavnicima, ili pogledanih serija. Imperativ savremenog društva je nikada ne stati, ne napraviti pauzu, ne podići glavu, ili eventualno preispitati sistem u kojem živimo.

Osnovna ideja rada 3000ms je preispitivanje temporalnosti kao fundamentalno subjektivnog fenomena, nastalog usled naše sklonosti da doživljaj sveta uređujemo kao sled događaja u vremenu. Na taj način u pitanje možemo dovesti i eksterno nametnut pritisak 24/7 vremena sata, koje za većinu nas ustrojava i subjektivni doživljaj vremena. Možemo li vraćanjem vremena u telo, ponovo osvojiti bivanje u sadašnjosti? Zašto smo toliki robovi vremena, ako ono ne postoji nigde, osim u nama?

Koncept, režija i scenski dizajn: Milica Stojšić
Kamera: Aleksandar Ramadanović
Video montaža: Dragan Milutinović
Dizajn zvuka: Teodora Đurković
Fotografija: Miroslav Živanov

Izvođenje rada pomogli su: Scen Centar za scenski dizajn, arhitekturu i tehnologiju, Novi Sad 2022 – Evropska prestonica kulture i Kulturna stanica Svilara.



Kulturna stanica Svilara
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.