Performativna instalacija 3000ms


Javno prikazivanje performativne instalacije 3000ms deo je doktorskog umetničkog projekta Raslojavanje percepcije – umetničko delo scenskog dizajna autorke Milice Stojšić, nastalo pod mentorstvom dr Romane Bošković Živanović.

Rad 3000ms će biti prikazan 10. aprila u Velikoj sali Kulturne stanice Svilara u Novom Sadu, i biće otvoren za publiku u periodu od 14 do 20 časova.

Zbog važećih ograničenja okupljanja broj posetilaca je ograničen. Neophodno je da se zainteresovani posetioci prijave na mejl [email protected] najkasnije do petka, 9. aprila u 12 sati, uz napomenu termina koji bi im odgovarao u subotu 10. aprila (14, 15, 16, 17, 18 ili 19 sati). Svi posetioci u obavezi su da nose zaštitne maske i drže distancu od minimum dva metra.

Rad istražuje doživljaj vremena u savremenom svetu, u kojem bivanje u sadašnjosti predstavlja nepotrebni višak – u pokušaju da maksimalno iskoristimo svaki trenutak dana, neprekidno žrtvujemo sadašnjost u želji da uspostavimo kontrolu nad neizvesnom budućnošću.

Vreme sata neprekidno briše i pokorava našu doživljenu sadašnjost, stvarajući neprekidni pritisak da se u 24 sata ili 7 dana nagura što više – doživljaja, obavljenih obaveza, rešenih problema, viđanja sa prijateljima i ljubavnicima, ili pogledanih serija. Imperativ savremenog društva je nikada ne stati, ne napraviti pauzu, ne podići glavu, ili eventualno preispitati sistem u kojem živimo.

Osnovna ideja rada 3000ms je preispitivanje temporalnosti kao fundamentalno subjektivnog fenomena, nastalog usled naše sklonosti da doživljaj sveta uređujemo kao sled događaja u vremenu. Na taj način u pitanje možemo dovesti i eksterno nametnut pritisak 24/7 vremena sata, koje za većinu nas ustrojava i subjektivni doživljaj vremena. Možemo li vraćanjem vremena u telo, ponovo osvojiti bivanje u sadašnjosti? Zašto smo toliki robovi vremena, ako ono ne postoji nigde, osim u nama?

Koncept, režija i scenski dizajn: Milica Stojšić
Kamera: Aleksandar Ramadanović
Video montaža: Dragan Milutinović
Dizajn zvuka: Teodora Đurković
Fotografija: Miroslav Živanov

Izvođenje rada pomogli su: Scen Centar za scenski dizajn, arhitekturu i tehnologiju, Novi Sad 2022 – Evropska prestonica kulture i Kulturna stanica Svilara.